Nieuws

Ombudsman nog steeds ontevreden over gemeentelijke dienstverlening: “Hoezo goed, gemakkelijk en snel?”

Ombudsman Peter Heskes is nog steeds ontevreden over de gemeentelijke dienstverlening. Het jaarverslag over 2017 van de Ombudsman heet dan ook: ‘Haagse dienstverlening: Goed?, Gemakkelijk? en Snel?”


“Een veelgehoorde uitspraak binnen de gemeente is: ‘we doen het voor de burger’. Toch blijkt uit klachten en andere signalen dat dit niet vanzelfsprekend is”, zegt Heskes. “De gemeente is nog té terughoudend met het herkennen, erkennen en herstellen van fouten. De burger is afhankelijk van de gemeente en als de dienstverlening verder versoberd en gedigitaliseerd wordt is dat ten nadele van de burger. Persoonlijk contact is nodig om de vraag van de burger beter in kaart te brengen en maatwerk te kunnen leveren.”


 

Via
DenHaagFM
Tags
Laat meer zien

Gerelateerd nieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Close