NieuwsOpmerkelijk

Zorgen om verdwijnen pinautomaten

Groep de Mos is getipt door bewoners, ondernemers en wijkberaden over het verdwijnen van pinautomaten op zowel het Tesselseplein als in in de Reinkenstraat. Op het Tesselseplein heeft de ING vanmorgen de pinautomaat al afgesloten, hetgeen betekent dat er in de nabijheid van enige kilometers voor Duindorpers geen pinautomaat meer te vinden is. Ook in de Reinkenstraat heeft de ING het voornemen om de pinautomaat te verwijderen. 


“Dit is een slechte ontwikkeling. Zowel voor de winkelgebieden als voor ouderen en mensen die slecht ter been zijn”, aldus Groep de Mos fractievoorzitter Richard de Mos die het stadsbestuur oproept om met ING in gesprek te gaan om deze beslissing van de bank terug te draaien.
Koningstraat schreeuwt ook om een brievenbus en pinautomaat
Ook de Koningstraat schreeuwt nog steeds om een brievenbus en pinautomaat.
De Mos: ‘Vorig jaar zijn door bewoners ruim 1.000 handtekeningen opgehaald om een pinautomaat en brievenbus in de straat of in de directe omgeving te krijgen. De gemeente heeft beloofd hier werk van te maken, bijvoorbeeld door een brievenbus- en betaalvoorziening in de SKS Supermarkt onder te brengen. Bijna een jaar later zijn we nog geen stap verder. Den Haag vergrijst en krijgt steeds meer ouderen. We moeten er daarom voor zorgen dat brievenbus- en betaalvoorzieningen op loopafstand voor handen blijven”.


Overeenkomstig Artikel 30 van het Reglement van Orde stelt het lid De Mos (Groep de Mos) vragen aan de voorzitter van de Haagse gemeenteraad
1) Bent u bekend met het verdwijnen van ING-pinautomaten op het Tesselseplein en in de Reinkenstraat?
2) Deelt u de mening dat het verdwijnen van brievenbus- en betaalvoorzieningen een slechte ontwikkeling is, zeker gezien de vergrijzing van de stad, waar ouderen binnen loopafstand een brievenbus of pinautomaat moeten kunnen treffen? Zo ja, wat gaat u doen om in overleg met de ING (of andere bankvoorzieningen) te voorkomen dat het Tesselseplein en de Reinkenstraat zonder pinautomaat komen te zitten? Graag een gedetailleerd antwoord.
Vorig heeft u in uw beantwoording (RIS296487) toegezegd dat uw college haar best zal doen om zowel een brievenbus als een pinautomaat in de Koningstraat te laten terug keren.
3) Wat zijn de uitkomsten van deze poging, daar er tot op heden noch een brievenbus, noch een pinautomaat is teruggekeerd in de Koningstraat? Heeft u de bereidheid om nieuwe pogingen te ondernemen? Graag een toelichting
Tags
Laat meer zien

Gerelateerd nieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Close