Binnenkort opent Eloise van Oranje haar eigen vintage kledingboetiek, My Lima Lima, in de Frederikstraat in Den Haag. Maar voordat het zover is, organiseerde de 21-jarige gravin afgelopen weekend een pop-up markt in samenwerking met drie vintage verkopers uit Den Haag in Scheveningen. Het feit dat Eloise vintage kleding kan verkopen voor het goede doel, vervult een langgekoesterde droom van haar.
Van vintage kerstballen tot schitterende paillettenjurken uit de jaren tachtig: de loods aan de Datheenstraat transformeerde in een ware kerstmarkt. Normaal gesproken het domein van Floor van de Water, een Haagse tassenontwerpster, maar dit weekend was het een heel andere ervaring. Op de kerstmarkt kon men niet alleen vintage kleding ontdekken van The Holy Grail of Vintage en My Lima Lima, maar ook unieke vintage kerstdecoraties van Liz Groen.
De kleding van My Lima Lima is geschonken door vrouwen uit het netwerk van Eloise van Oranje, haar moeder Laurentien en compagnon Thomas Latcham. Alle opbrengsten gaan naar twee goede doelen: Kids Right en Stichting Everyday People. Eloise deelde enthousiast op de kerstmarkt: “Mijn moeder heeft de goede doelen zorgvuldig uitgekozen. We streven naar de verkoop van kwalitatieve kleding, waarbij we een selectie maken op basis van de stof en het merk van elk kledingstuk.”
Eloise is verheugd over de overweldigende steun van vrouwen die hun kleding hebben gedoneerd voor het goede doel. “Het is prachtig om te zien dat we zoveel bijdragen ontvangen. Vintage kleding heeft vaak een superieure kwaliteit, is uniek en heeft meer waarde. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst in een reguliere winkel stond. Ik koop uitsluitend tweedehands kleding, wat ook nog eens beter is voor het milieu.”
Dit is niet de eerste keer dat de vrouwen een pop-up kerstmarkt in de loods van Floor organiseren. Marije Blaasse, de compagnon van Eloise, herinnert eraan dat ze vorig jaar al een avond hadden georganiseerd voor vriendinnen. “Liz was er toen ook bij. We vonden het zo leuk dat we besloten er nog een te organiseren, maar dan voor een breder publiek.”
Het feit dat Eloise bij Floor aanklopte aan de Datheenstraat om haar flyers te verspreiden, zag de Haagse ondernemer als een geweldige kans. “Ze vroeg meteen of ik ook een rekje wilde neerzetten op de kerstmarkt,” zegt Eloise. “Het is heel leuk om hier samen te staan.” Met een grote achterban van 426.000 volgers op haar Instagramaccount zorgt Eloise voor aanzienlijke naamsbekendheid. Marije deelt haar enthousiasme: “Met Eloise erbij hebben we een groter bereik. Gisteren kregen we zelfs SBS6 op bezoek. Het lijkt ons wel wat om deze vintage pop-up markt vaker te organiseren. Een keer per seizoen zou heel leuk zijn.”